יום רביעי, 26 בספטמבר 2012

מאבק(ה) לאבן


במגירת האיפור שלי אין צלליות אבקה בכלל. ז"א יש, אבל הן כבר מזמן לא במצב אבקה... זה כל כך לא פרקטי וכל כל לא נוח. מתעופף לכל עבר (כבר בפתיחה..) , שלא נדבר על המטרה לשמה נוצרו צלליות- להתאפר.. אז זה פשוט נהיה נורא לא נוח, על הפנים, תרתי משמע... אם כך, שואלות אותי רבות- למה בעצם לרכוש מלכתחילה צלליות אבקה? אז התשובה שלי מתחלקת ל2:
1. לפעמים אני לא רוכשת אלא מקבלת. ואם אני רוכשת אלו צלליות מינרליות שזה כבר פלוס.
2. יש צבעים- שפשוט לא תצליחו למצוא בצלליות אבן. צלליות מעלפות שלא הייתי מוותרת עליהן רק כי הן עפות לכל עבר..
אז יום אחד פשוט תפסתי את הג'ננה על הצלליות המתעופפות האלה והחלטתי לשים לזה קץ - לדחוס אותן לצלליות אבן. ולא רק זה, החלטתי גם לערבב בינהן וליצור צבעים חדשים.
והרי לפניכן התוצאה והדרכה קטנה-

אז מה צריך לפני שמתחילים:

1. צלליות אבקה  -  בגלל שרוב צלליות האבקה שלי כבר דחוסות השתמשתי ב2 צלליות אבקה שקיבלתי מנעמה במתנה של RED NEW YORK (את הסקירה תוכלו לראות כאן).  ובצללית נוספת שרכשתי מאייהרב מחברת HONEYBEE GARDENS.
RED NEW YORK #75

RED NEW YORK #9

HONEYBEE GARDENS INC - Satin Sheets

 2. נייר מגבת / נייר מטבח - אני מעדיפה להשתמש בנייר מגבת כיוון שהוא סופג יותר טוב והוא יותר חזק. אבל כל אחת ומה שנוח לה!

3. פאנים ריקים - ניתן לקנות באיביי פשוטים מאלומיניום (ואז צריך להדביק להם מתחת ברזל) או לקנות יותר איכותיים (וגם יותר יקרים) באיביי או בחנויות בנט.


4. סיכת "סבתא" - או כל סיכה או דבר אחר דק ונוח על מנת לערבב את העיסה.



5. טפטפת - אין לי מושג באמת איך קוראים לזה:) וזה לא חובה, זה רק יותר נוח ככה..

6. עיגול בגודל הפאן - זה יכול להיות מטבע / מכסה של משהו. במקרה שלי זה עיגול מעץ שמיועד במיוחד לדחיסה.


7. קופסא ריקה - מומלצת בעיקר אם יש לכן צללית אבקה ענקית שתתאים ליותר מפאן אחד.

8. אלכוהול 70% / 95% -  עדיפות ל90 אחוז , כיוון שהוא נדיף יותר ולכן הצללית תהיה מוכנה מהר יותר .

9. ביינדר -  נקרא גם PRESSING MEDIUM . זהו חומר שבעצם עוזר לנו לאחד את הצלליות לאבן. אני רכשתי אותו מהאתר BFTE, ומאוד אהבתי את שירות הלקוחות. המשלוח משם, אם התעניינתן, 3 דולר , לא משנה מה או כמה תקנו.




ויאללה בואו כבר נתחיל בעבודה:

שמים בתוך הפאן או בתוך הקופסא הריקה (לי יותר נוח ישירות לפאן כי זה לא מבזבז חומר בכלל, אבל אם יש לכן צללית שמתאימה ליותר מפאן אחד , אז אולי עדיף לשים בקופסא ואחר כך להעביר לפאן. פחות מלוכלך זה בטוח:) חלק מהצללית. שימו לב שזה נראה כאילו יש המון חומר אבל כשנוסיף את האלכוהול יהיה אפשר לראות שאין כל כך הרבה חומר...
לאחר מכן לוקחית בטפטפת אלכוהול ומטפטפים בזהירות.


בשלב הזה מה שצריך זה לערבב בעזרת סיכת סבתא.  בעדינות וכמה שיותר עד לקבלת מרקם חלק. אם אתן רואות שיש עוד מקום לשים עוד אבקה- שימו. אל תשכחו שלאחר דחיסה זה יראה פחות צללית, אז תעמיסו עד לגובה הפאן. אם אתן מוסיפות עוד צללית כמובן להוסיף עוד אלכוהול. המרקם צריך להיות לא דליל מדי. קצת סמיך אבל הומוגני כמה שיותר..

עכשיו נוסיף ביינדר. כמה טיפות אתן שואלות? מאוד תלוי בצללית - אם היא מינרלית / גרוסה דק דק דק אז אשים יותר טיפות מצללית אבקה רגילה. בעיקרון אני משתמשת בין 6-15 טיפות תלוי בצורך.
ושוב לערבב. הפעם עוד יותר טוב. הצללית צריכה להיות חלקה חלקה כשהחומר מפוזר היטב.  ככה הצללית צריכה להיראות אחרי הביינדר:

ועכשיו לקצת ליכלוך: אני לוקחת ריבוע של נייר מגבת וגוזרת לחצי. לוקחת את החצי ומקפלת אותו לשלוש לאורך. כך נוצר לי מלבן ארוך כך שאוכל לדחוס בו (אחת ליד השנייה) כמה צלליות.
לוקחים את הנייר המקופל ומניחים בעדינות על הפאן עם הצללית הרטובה. מעליו מניחים את המטבע/ כל עיגול אחר. כאן צריך לעשות את זה בעדינות. לא לדחוס לפני שאתן בטוחות שהעיגול הזה נמצא בדיוק באמצע (אחרת כל הצללית תגלוש החוצה). ואז פשוט ללחוץ חזק..

עכשיו פשוט לשים בצד לייבוש.. אם השתמשתן באלכוהול 70 % - שימו לייבוש של 48 שעות לפחות . אם האלכוהול הוא 90% - 24 שעות יספיקו לייבוש.

את אותו התהליך ניתן לעשות תוך ערבוב צלליות:

ולהלן התוצאות שהצלחתי להוציא מערבוב שלושת הצלליות שתמונתן מעלה: קודם כל הנה הן לאחר דחיסה:
Right to left: RED NEW YORK #9, HONEYBEE GARDENS INC - Satin Sheets, RED NEW YORK #75
ולהלן התוצאות: הצללית בכל תמונה מטה היא בעצם ה"תינוק" החדש שיצא לי משילוב צלליות.


HONEYBEE GARDENS INC - Satin Sheets + RED NEW YORK #75
Swatch: HONEYBEE GARDENS INC - Satin Sheets + RED NEW YORK #75
 
 HONEYBEE GARDENS INC - Satin Sheets + RED NEW YORK #9
Swatch: HONEYBEE GARDENS INC - Satin Sheets + RED NEW YORK #9 

 
RED NEW YORK #9, HONEYBEE GARDENS INC - Satin Sheets, RED NEW YORK #75
 
Swatch: RED NEW YORK #9, HONEYBEE GARDENS INC - Satin Sheets, RED NEW YORK #75
 
זה הכל, מקווה שהבנתן את הרעיון.
לדחיסה יש כוכבית קטנה: * לא כל צללית אבקה תידחס טוב. יש צלליות, בעיקר צלליות מינרליות מסוימות מאוד, שפשוט לא נדחסות. ז"א, אחרי ייבוש יהיו לא יציבות וברגע שתגעו אתן תבחינו שהן עדיין במצב אבקה. לעיתים זה קורה כי לא שמנו מספיק ביינדר ואז אני ממליצה לנסות שוב ולשים כמות גדולה יותר של ביינדר. אם גם זה לא עוזר- כנראה שהיא (הצללית) צריכה ונולדה להיות צללית אבקה.:)
 
 
** על אותו העיקרון ניתן לדחוס צלליות אבן שנשברו. במקרה הזה, ניתן בדרך כלל להשתמש באלכוהול בלבד ללא הביינדר.
מה שעושים זה מפוררים את הצללית כמה שיותר לאבקה, שמים אלכוהול ודוחסים היטב. לרוב זה יעבוד!
 
 
קיבלתי הערות שלא פירגנתי ל"מקור". אני רוצה להתייחס לזה.
אין לי "מקור" אחד, אבל ברור לי שמי שעזר לי הכי הרבה ראוי לקרדיט.
מיטל הנחמדה מאוד עזרה לי בתחילת דרכי בכל עניין הצלליות, היא כיוונה אותי בהודעות אישיות בדיוק מה לעשות. אשמח לצרף את כתובת הבלוג שלה ברגע שהיא תשלח אותה אליי. (והרי כתובת הבלוג שלה כפי שהבטחתי: http://as-deep-as-shallow.blogspot.co.il/2012/05/under-pressure.html?m=1                                        מאז צפיתי גם בסרטונים מחו"ל ביוטיוב (לא זוכרת של מי אבל כשאמצא אותם אעלה לכאן) ו"התמקצעתי".
אני מאוד מקבלת את זה שצריך לתת קרדיט לעוזרים, בינהן גם מיטל.
אני חדשה בעולם הבלוגים, ולא הכל ידוע לי ברמה כזו... אבל... תלמדו לדבר ולהגיד דברים. זה משהו לכל הבלוגרים או אלה שצופים מהצד. אם רק היו מסבירים לי פעם אחת בנעימות, או מנסים לבדוק מה קרה (או למה אין קרדיט וכו), זה היה נחמד יותר. אה, ואיומים- זו לא הדרך.
מצד שני, שמחה על הפוסט הזה ועל הטעות שלי כי ראיתי כמה אנשים בזווית אחרת לגמרי. אז תודה!
ויש פה מקום לסליחה- אז סליחה  אם פגעתי במישהו.. יש דברים שנעשים בתום לב! (לא, אני לא קמה בבוקר וחושבת איך לעשות רע לעולם, באמת שלא..).
 
 
 
המון בהצלחה!! מקווה שהייתי מספיק ברורה , אשמח לשמוע הערות והארות, ובכל מקרה אשמח אם תצטרפו לבלוג שלי (הכפתור בצד ימין למעלה).
חתימה טובה לכל בית ישראל ושנה מעולה וטובה מקודמתה!!!
XOXO
ליטל GLAM FOR ALL
 


9 תגובות:

  1. אחלה פוסט =) גם אני מהדוחסות.

    השבמחק
  2. עכשיו ראיתי שבאותו אתר שהזמנת ממנו את הביינדר גם יש צלליות מאט.
    ויש גם במאד מינרלס ו- silk naturals (יש לי צללית מאט של סילק נטורלז והיא מעולה).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מותק:) ויאיי - איזה כיף חיפשתי המון צלליות מאט.. מה זה סילק נטורלס? הולכת לחפש..:)

      מחק
    2. סילק נטורלז זה אתר איפור מינרלי שאני מאוד אוהבת.
      כתבתי על ההזמנה האחרונה שלי מסילק נטורלז כאן
      http://thebeautyandthewitch.blogspot.co.il/2012/07/silk-naturals.html

      מחק
    3. קראתי ואני מתפתה:) הגבתי לך שם..

      מחק
  3. מצדיעה לך על הסבלנות, פעם אמרתי על הרבה דברים לא, בטח לא לדיפוט ואז הגיעה הפלטה של UNI ולא רק שדיפטתי אלא שכמוך לא התעצלתי לצלם את התהליך ולהעלות אצלי בבלוג.
    עכישו שראתי את התהליך אצלך, הוא נראה יותר פשוט ממה שחשבתי, אז מחר לא, אבל מי יודע.
    דבר אחד לבטח - השפתונים שלי ישארו בתוך האריזה שלהם, נקודה!

    השבמחק
  4. שמחה שזה נראה פשוט:) אני מאוד אוהבת את כל ענייני הדיפוט, זה ממש תראפיה בשבילי, נהנית מכל רגע ורק מחכה שיהיה לי מה לדפט ( אבל הליכלוך...:/) והפלטה של UNII מעולה! אוהבת אותה!
    ושפתונים אני כמובן לא אדפט ללא סיבה- אני תמיד מעדיפה להניח אותם כמו שהם ולא עם מברשת ( וכשצריך, פשוט לוקחים ישר מהליפסטיק, להמ להרוס?:)
    חג שמח שיהיה :)

    השבמחק
  5. היי ליטל מה קורה?
    תראי אני הייתי שמחה אם תוכלי לכתוב לי מאיפה את קנית את הפאנים והביינדר וכמה הם עלו ביחד? ומאיפה אפשר להשיג עיגול כזה לשם הדחיסה או שפשוט אפשר להשתמש בפאן עצמו רק טיפה יותר גדול?
    תודה רבה והמשך יצירה מהנה
    אלישבע

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אלישבע, את כולם יחד (הפאנים, הביינדר והעיגול) את יכולה לרכוש בערכה שיש באתר BFTE (בפירוט על הביינדר, את יכולה ללחוץ על שם האתר וזה יקשר אותך לאתר עצמו). זה מאוד זול ואם אני לא טועה דמי המשלוח ה3 דולר.
      במקום עיגול כזה לדחיסה את יכולה להשתמש במטבע בהתאם לגודל או כל דבר עגול אחר...
      בהצלחה:)
      ליטל

      מחק